tisdag 17 april 2012

Veg. ugnsfalukorv med hemmagjort potatismos

 I helgen lagade jag veg. ugnsfalukorv. Smaskens kan jag lova. 
Jag använde Hälsans Kök´s Middagskorv, hett tips till alla!


Detta är något från min barndom. Varje gång vi hade pot.mos gjorde vi var sin knäckemacka med smör och mos, som vi tog som sista grej. Gött dä! Denna gång tog jag den i samband med måltiden, utan smör och tog av det mos som jag ändå tänkt att äta. 
En kommentar till  mig själv: Bra tänkt ;) 
Jag behöver inte äta mer än normal mängd även fast det är gott.

2 kommentarer:

  1. Åh, det är gott med falukorv i ugn:) Fast jag brukar äta med köttig korv;)

    Vad roligt med mos på mackan, det har jag aldrig hört någon som har haft förut.7

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar äta... men om du vill så går ju att testa veg. korv.
      Jag tycker absolut att du ska testa mos på knäckemacka nästa gång i alla fall. Kram

      Radera