lördag 21 april 2012

Klädbytardag av Naturskyddsföreningen

 Idag hade Naturskyddsföreningen runt om i Sverige, i närmare bestämt 65 olika städer, anordnat Klädbytardag. Skövde var en av städerna. En jättebra idé som ALLA borde få upp ögonen för. Du lämnar in max 5st kläder som du sedan får byta till 5st andra kläder. Perfekt för att förnya garderoben och samtidigt spara på miljön.

Jag lämnade in:
1st grå, sammets leggings
1st grå lång t-shirt med "klippta hål" över hela framsidan
1st svart basic tight t-shirt
1st plommon/cerise basic tight t-shirt
1st randig topp

 Veronica Rehnby från Naturskyddsföreningen Göteborg var på plats och hade en liten föreläsning om miljö och kläder. Superintressant, går att diskutera läääänge om. 

 YAP (en lokal klädaffär i Skövde) var på plats och anordnade en liten frågesport även den handlade om miljö och kläder. De har som mål att endast ha eko kläder.

 Bjöds på Eko fika, om du hade med dig en egen mugg, super även det för miljön :)


Jag fick istället för mina 5st inlämnade plagg:
 Fynd nr1: en grå överdragströja. Perfekt. Har börjat kolla i sportaffärer efter en enfärgad tröja utan luva och bara dragkedja till hälften. Inte hittat en enda så jag blev väldigt nöjd. 
Som bonus på just denna tröja fick jag fickor, som jag älskar.  :)
Jag kommer ev. att sy om muddarna för de är lite tighta, ska se om jag kan hitta någon mudd från någon annan tröja som jag kan sy på denna. I så fall kommer uppdatering på bloggen så klart.

 Fynd nr2: Jeans, snyggt slitna och passade. Blev jätteförvånad för jag har svårt att hitta jeans som jag får upp över mina lår och som även ska passa i midjan. Perfekt även detta fynd eftersom mina andra slets sönder mellan låren härom dagen.
Är för långa men har fixat till dem med hjälp av två gummisnoddar.



 Fynd nr3: Snygga flipflop.


Sedan gav jag mina två sista klädkuponger till min kompis M som hittade två mer saker än vad hon lämnade in så det blev ju perfekt. Jag är jättenöjd med detta. Jag hade vart nöjd att gå hem utan nya kläder men dessa saker var som en fin "bonus". 

Jag kommer att hjälpa till att anordna 
fler Kläbytardagar i Skövde framöver för denna idé tycker jag är SUVERÄN. 
Håll utkik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar