söndag 22 april 2012

Dagens lunch

Ofta vet jag inte innan vad jag ska göra utan tar fram det jag har eller är sugen på och så får det växa fram under tiden. Jag använder endast recept om jag ska göra en speciell "färdig" rätt. Då jag t.ex. behöver veta mängder och kryddblandningar.

Idag blev det en ny rätt när det var dags för lunch. Stekta små quornbitar med lök, grovt rivna rivna morötter, broccoli som jag kryddade med vitlökspulver, salladskrydda och lite pepparmix. Som tillbehör hade jag aubergine och fullkornspasta med sesamfrö och solrosfrö. Smaskens blev det.

2 kommentarer:

  1. mmm, vad gott det ser ut! det bästa är mat man hittar på för stunden, improvisera med vad som finns i skåpen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i alla fall kul att laga mat på detta sätt tycker jag. En nackdel kan ju vara att komma ihåg kryddning eller liknand till nästa gång om det är någon extra bra blandning som man kommer på. ;)

      Radera