fredag 27 april 2012

Tränings"abstinens"

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag konstig i kroppen för i förra veckan, tung i huvudet, ont i kroppen, varm och frös om vart annat men hade inte feber. Det övergick sedan i endast hosta, vilket var skönt i och för sig. MEN nu ska jag komma till min frustration....

I söndags var jag ledare på vårterminens sista fam.jympa på Friskis och efter det kände jag att kroppen sa i från. Blev snuvig och mer hostig. Fick avstå från tänkt kvällsträning.

I måndags körde jag ett danspass, Latin Jam, skitkul och lite "lugnare" för konditionen så det passet gick bra.

På tisdagen tog jag en joggingrunda men så fort den var avklarad kom förkylningssymptom IGEN.... sved i halsen, blev snuvig och slemmig...Jag tog ändå det lugnt på rundan.

Igår var min plan att köra afro, gympa och avsluta med 30min core men det räckte med 40min afro dans, började känna av samma symptom som efter träningarna tidigare i veckan. Jag började nysa, glansiga ögon, kände av lite i halsen. Så jag avbröt och kände att "ok, jag får vila tills hostan är helt borta" men fasen vad svårt det är att acceptera. Jag VILL träna, för att må bra och ha det i rutin. Jäkla skit när kroppen säger ifrån så här men då är det ju det viktigaste att lyssna på den.

Idag kommer mamma och molnhundarna Äbba och Skrållan på besök. Vovvarna kommer att stanna kvar tills imorgon så jag har tänkt mig ta så mycket promenader som möjligt med dem, är mycket roligare att gå ut med en hund än själv.

Har inte kommit igång med gymmet på Actic än (men ska boka mig en gyminstruktion så jag vet hur deras maskiner fungerar) för jag kan tänka mig att styrketräning fungerar i dagsläget förutom lite lite hosta som hänger kvar men idag känns den i stort sett som borta, men är ju osäker på hur kroppen reagerar vid ansträngning. Annars kommer jag ta mig till Friskis och köra gym för där vet jag hur det fungerar.

Jag vill ta i, svettas,  bli trött i min kropp, mina muskler, ha träningsvärk. NU!

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt. Förstår att du vill träna, det är ju så roligt!

    Men jag tror som du säger så tror jag att det är bättre att vila tills det har gått över och kroppen känner sig bra igen.
    Har du testat att yoga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju bara att vänta tyvärr. Ja har testat yoga, men det är inte den sortens träning som jag vill ha nu men får se om jag kan få till lite lugnare träning denna vecka.

      Radera