tisdag 10 april 2012

Nya vårblommor

 Idag har jag planterat om i mitt fina trätråg. Jag blev mycket nöjd. Hoppas nu bara att dessa blommor står lite längre än de förra, vore kul.


 Annie: Det var denna kaktus jag menade. Känner du igen den?
Jag tyckte att den var väldigt fin i vit färg. Jag tänkte först köpt en behagligt orange färg men fick sedan se denna. Som jag sa så är den väldigt vanlig i cerise, så jag tror nog att du sett den i cerise tidigare?

En våreld blev över så den får pryda mitt handfat så länge den trivs i mörkret.

2 kommentarer:

  1. Det är en novemberkaktus. Jag har aldrig sett den med vita blommor men det var väldigt fint:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, då har jag ett namn på den. Tack. Det har inte jag gjort heller. Visst stämmer det att de är vanliga i cerise? Den var även jättefin i orange som sagt. Kram

      Radera