fredag 20 april 2012

Ugglor i ny skepnad

 Ni kanske minns för ett tag sedan att jag fyndat ett förkläde med ugglor på Gengåvan´s second hand....här är det, sömmar sprättats upp på både förkläde och banden för att utnyttja så mycket som möjligt. Mycket nöjd med gårdagens inköp av sprättare.

 Här får ni se min dänkflaska som jag fått av mormor.


 Stort frigolitblock ska bli fin tavla.

 Skarvar ihop alla bitarna.



 Detta var vad som blev kvar. Troligen kommer de två ugglorna bli en överdel till en ny spishandduk.

 Funderar på att fixa till denna lilla flärp med en söt uggla till en nyckelring.

 Min nya tygsax, nöjd med även detta köp. Ni kanske minns min minisax jag fick använda när jag sydde upp mina gardiner för ett litet tag sedan. Kände att det behövdes en rejälare sax. ;)

 Nu är det två frigolitblock...
 ...och lite snö under!

 Fixat hänguppordning.

Här är slutresultatet. Fin tavla med söta söta ugglorna. 
Så jäkla nöjd!


Tittut!

6 kommentarer:

  1. så pysslig du är, karin! mysigt. saknar dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättemysigt. Skönt att vara kreativ. Vi får höras av på tel en dag nu snart tycker jag. Kramis

      Radera
    2. ja! tycker jag med. fram till torsdag har jag megamycket skola, men då på kvällen eller någon dag i helgen kanske? jag vill inte känna mig stressad och pressad när vi ska prata, då vill jag ha lugn :) kram

      Radera
    3. Vi hörs av i helgen så får vi se hur vi har det för det är klart att vi inte ska känna tidspress. Kramis

      Radera
  2. du ärjuh så söt att det killar i magen, sötis fia där! Du är så gullig när du fixar! Det blev jätte bra vännen! Super, å visst är det kul när man skapat nåt själv! puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att jag kan göra att det killar i din mage ;) Kan det bero på att jag skarvat ihop mina små tygbitar? ;) Ha ha. Ja det är superkul att skapa. Puss tillbaks

      Radera