lördag 21 januari 2012

Lästips januari 2012

 Jag vill tipsa om två stycken böcker som jag har lånat på Skultorps bibliotek.

Författare är Nora Roberts. 
"Som en drömbild" är del 1 som handlar om fyra barndomsvänner som driver en bröllopsagentur. En är florist, en är fotgraf, en är konditor och en är VD. En mycket lättläst och härlig bok tycker jag. Helt i min stil just nu. Handlar mycket om vänskap, kärlek, relationer och lite att driva eget företag. Huvudpersonen i denna bok är fotografen Mac som hittar sin stora kärlek. (mer avslöjar jag inte)

 Det var denna bok som jag såg först. Jag tyckte att det var en sån himla fin framsida och fin titel, som gjorde att jag vände på boken för att se vad den handlade om. Jag fastnade för den och fick då hjälp med att hitta del 1 som satt i samma snurra men som jag hade missat totalt. ;) 
Den lila färgkombinationen lockade till sig mina ögon mer just den dagen alltså!

Detta är del 2. "Doft av rosor" som är fortsättningen. I denna bok är huvudpersonen floristen Emma som letar efter kärleken. Jag har läst ca.50/ca.250-300sid så jag kan inte skriva så mycket mer om just denna bok nu eftersom det inte har hänt så jättemycket. Men samma härliga känsla får jag när jag läser även denna bok.

Se vad fina kanter det är på böckerna, dessa är inplastade för att vara skyddade mot alla bokläsare :) Jag tycker att böckerna passa in så fint på mitt överkast :)

1 kommentar:

  1. Ska se om jag hittar första boken på biblioteket här. Behöver något lättsamt att läsa innan sömnen =)

    SvaraRadera