onsdag 4 januari 2012

Rättvisa julklappar

 Denna fick mamma.
 Orange milk fick mormor. 15åriga kusin K fick en liten mjölkchoklad.

 Här en av odlarna från ett kakaoplantage som är med i Fairtrade.

 Denna köpte jag till mig själv.

Dessa var också till mig själv.
Dessa möss fick kusin K.

Samma kusin fick dessa.

 Giftas faster A fick denna ansiktskräm, hon blev jättenöjd.

 Detta kaffe fick både mammas sambo K och farbror A (dock hade jag missat att den sistnämnda familjen endast kokar kaffe, men de skulle troligen byta med farmor!)

 Denna mjölkchoklad fick 13åriga kusin M, han blev jättenöjd över att den var både KRAV- och Fairtrademärkt, jag blev glad över att han visste vad märkningarna stod för. :)

Denna fick mamma.


Denna köpte jag till min choklad adventskalender, smälte den och hällde upp i formen, efter att jag hade tagit bort de som ingick i kalendern från början. Bra tips till er som vill ha en chokladkalender med BRA choklad!
Jag är nöjd att det blev så pass många ekologiska och Fairtrade märkta produkter trots att flera är choklad och godis. Känns bra i mitt hjärta att ge bort av dessa produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar