söndag 8 januari 2012

Renovering kök forts.

 Igår fortsatte jag med renovering av mitt kök. Jag trodde att jag kunde börja måla...efter att ha slipat och spacklet lite...men schi fick jag, det var mycket mer släpp än vad jag trodde så det blir att sätta reparationstapet även på denna vägg, men runt fönstret klarar det sig (där var det bara ett lager med tapet, sen kanske det har en inverkan att det är en yttervägg vad vet jag. Men skulle tro att det även här är tapet lager nr1 som är boven...de har använt fel och/eller för lite lim vid uppsättning och det får jag äta upp nu...)

Fin blomma kikade fram....denna tapet tror jag att jag hade kunnat behålla helt och hållet om den hade vart ytterst....men nu var den ju dold av en annan, jag hade en helt annan bild av grundtapeten eftersom det enda jag hade sett vid en skarv var orange, gult och rött så trodde jag på en jättegrillig tapet i endast dessa färger men det visade sig vara en helt annan ;)

1 kommentar: