tisdag 28 augusti 2012

Prova att måla i....Akvarell, akryl eller olja?

 Akvarell

 Akryl

 Olja

Jag har ett tag haft en nyfikenhet att testa att måla på något sätt eller rättare sagt att få lära mig tekniker så det inte är på en barn-nivå som jag är på idag....

Funderar på vad som är bra att börja med?

Akvarell, akryl eller olja?

Har hittat två olika kurser även dessa är på Medborgarskolan här i Skövde men skulle först vilja få lite tips från någon här. 



Lina: Eftersom jag vet att du kan måla.
Vad tror du att jag skulle tycka om som första steg?

6 kommentarer:

  1. Jag tror att akryl är det man börjar med, inte lika mycket extra grejer att tänka på. billigast tror jag med. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du svarade Lina. Får se vad som händer framöver. Hittat två nya former av häftig träning, så det får nog bli det först :) Kram

      Radera
  2. jag håller på akryl jag med, det är enkelt och ganska billigt och så är det dessutom min favoritteknik ;) vi kan prova måla när vi ska ha vår pysselhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag jätte gärna Karro. Pysselkram

      Radera
  3. En av de målningar som du har publicerat här ovan har jag gjort och det är jag som har alla rättigheter till den. Det gäller oljemålningen med rosor. Du måste ha upphovsmannens tillstånd - d v s i detta fall mitt - för att göra en sådan publicering enligt upphovsrättslagen. Det minsta man kan begära är att du skriver vem som gjort målningen d v s mitt namn!

    SvaraRadera
  4. Du har tagit bilden från min hemsida, Bildstugan i Lund. Mitt namn är Berit Jardevall.

    SvaraRadera