torsdag 30 augusti 2012

Dreads

Tycker denna tjejen är jättevacker. Så här skulle jag kunna tänka mig att ha dreads.

Har blivit lite sugen på att göra dreads...för några år sedan trodde jag aldrig att detta skulle ske, då tyckte jag det var äckligt, ofräscht och lite mysko människor som hade det. 

Tänk vad en människa kan ändra sig. Nu tycker jag det är härliga människor, varma, livsglada som har dreads :)

Har hittat Skövdes gröna salong Erika K  som även gör dreads.

Milla: Ska vi göra tillsammans? :)






 Smidigt, bara sno upp dem i en knut i någon form (å kanske en scarf eller hårband) å vipps så är det en snygg frisyr :) Perfekt.

11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Då vet jag vad du röstar på :) Kram tillbaks

      Radera
  2. Dreads kan vara otroligt snyggt! Jag hade ju syntetdreads i ett tag (fick linginflammation efter en vecka med hög feber och tog ur dem. Lunginflammationen kom inte av dreadsen, jag hade bara otur). JAg kan rekommendera att testa med syntetiska dreads först så ser du hur det ser ut och hur det känns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju ett bra tips Ida, om jag bestämmer mig för att prova. Tack. Kram kram

      Radera
    2. Ida, jag glömde fråga vad din röst är ang. att ha dreads i mitt hår? :) (Om du tänker på min personlighet och ansiktsform)

      Radera
  3. Jag röstar också nej:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. jag röstar JA! för det första för att du själv är sugen, då tycker jag absolut att du ska prova :) och så tycker ju jag personligen att det är skitsnyggt, men det är mindre viktigt. gör det du vill göra! kram och puss, gulletuss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du skriver vad du tycker Karro. Tack. Jag skulle vilja göra nåt med mitt hår så jag kan ha det utsläppt mer, går ju inte när det bara blir ett burr som det är nu. :( Särskilt i blåst och fuktigt väder. Kramar

      Radera
  5. Ja, självklart får du ju göra som du vill:) Du kanske kan testa att rakpermanenta det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset men det känner jag inte är aktuellt. Har ju plattat hela håret någon gång men vill inte ha spikrakt för jämnan. Jag tycker nämligen om mina lockar så jag vill helst ha dem hela tiden, fast utsläppt och lite längre men det blir ju oftast bara burr då. Kram

      Radera