torsdag 16 augusti 2012

Arvidstorp Ekologiskt småbruk o Handelsbod med Café

 På hemvägen från Flämslätt åkte jag småvägar och åkte förbi en skylt där det stod Ekologiska ägg & potatis....den gjorde mig mer nyfiken. Jag vände och körde in för att kolla. Möttes av dessa hönor som gick och pickade och sprätte. Blir lika glad varje gång jag ser hönor och tuppar gå fritt, ute i naturen. Precis så som de ska leva. 

 Ni kan läsa mer och se bilder:

 Där finns en jättemysig liten handelsbod, med mycket Ekologiskt och Fairtrade produkter :) 

Efter att jag handlat klart pratade jag mer med en jättetrevlig, öppen, varm och härlig volontär från USA, som hade jobbat på gården i 3v och skulle imorgon åka vidare först till några vänner i Gbg och sedan vidare och jobba på en äppelgård utanför Stockholm. När jag gick därifrån kändes det så härligt, jag log och mådde jättebra, kände glädje och nyfikenhet, som gjorde att jag mailade gården och nu har jag fått hans e-mail. Får se om vi kan ha lite mailkontakt, vore jättespännande att få höra mer av hans historia. Galet tycker kanske några....men jag upplevde han som en väldigt fin människa och på den stund som vi pratade väckte han nåt hos mig. Han kändes så äkta på nåt sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar