fredag 3 augusti 2012

Gränna

 I dag var jag på utflykt till Gränna med jobbarkompisen Therese.
Vi avslutade dagen med ett besök på:

 Där hade de jättesnygga menytavlor som var tillverkade av gamla fönster.

 Rolig skylt som jag fick se när vi gick ut...
Typiskt Karin-syndrom...men tro´t eller ej,  denna gång bestämde jag mig för en kula choklad, vilket var ett mycket bra beslut.

 Detta blev dagens köp:
Lyxknäckebröd från Grännaknäcke
Lokal/svensk gelé, lingonsylt o senap.
Polkabiscotti
Grovt rågmjöl från en kvar runt Gränna trakten.
Chokladfudge
Ett polkagrishjärta

var den mysigaste affär, "polkabageri", gammaldags inredning och klädsel, provsmak av kola i olika smaker, bla. polka vilket var jättegod kombination.


 En mysig gränd mitt i Gränna.

 Supersött örngott.

 Fina saker i mysig liten butik.




 Therese i gränden :)

 Fina polkagrisrosor.


"Polkagatan"

 Här är en annan bakgård vi kikade in på.


Tack för en fin dag Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar