söndag 6 maj 2012

Istället för bomullsrondeller

 Till gronaanna och alla andra miljömedvetna:
Här kommer bilder på mina egentillverkade pads. Stickade i bomullsgarn. 
Går att tvätta om och om och om IGEN! Perfekt. 

Istället för att använda bomullsrondeller som bara slängs och samtidigt får barn och andra bli utsatta för bl.a. hemska bekämpningsmedel. 
Detta alternativ känns bra i mitt hjärta. 

Det underlättar ju om man tycker om att vara kreativ. 
 Om du inte gör det så kanske du har någon vän eller bekant som vill hjälpa dig :)

 Minns tyvärr inte antal maskor som jag la upp men det är ju bara att göra i lite olika storlekar beroende på hur man använder dem. Själv har jag dem endast till ögonen och ibland i hela ansiktet men för mig räcker det med dessa små.

Bredvid mitt handfat har jag en tvättpåse där de åker i efter att de har torkat.

4 kommentarer:

  1. vilka fina! ... kan man få beställa några stycken tro? :) hur tvättar du dem, 30 grader?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karro. Stickar inte just nu men kan ju börja igen. Saknar det allt lite grann. Självklart kan du få beställa, hur många är du intresserad av i så fall? Jag har tvättat dem i 40 eller 60 grader beroende på vilken maskin färgen stämmer in.

      Radera
  2. Åh det ska jag definitivt testa! Det känns som en lagom början också, det var länge sedan jag stickade nämligen. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, blir nog en alldeles perfekt början. Lycka till.

      Radera