måndag 14 maj 2012

Helgens skogspromenad nr1 med L

 I lördags var jag på intro. på Sommarland hela dagen. När vi kom hem därifrån vid kl.19 så gick jag och L på en lång härlig promenad.

Underbart vackert träd vi gick förbi på vägen till skogen.


 Nu är vi i "Skultorps-skogen"...

 ...som är ett naturreservat.




 Någon hade satt ut en skylt med texten "Sevärd gran" och en pil vid vägen. Vi blev nyfikna och gick och kollade...hittade denna udda gran, håller med om att den helt klart var sevärd.

Skulle vara fint att ta finkort här.





 På slutet av promenaden fick vi sällskap av en lite orolig katt, vi fick för oss att det var grannens katt, i mitt lägenhetshus, som hade ramlat ut från fönstret och sprungit bort. Vi gick till grannen när vi kom hem men fick då reda på att hans katt var långhårig fast helsvart. 

Fick idag reda på att den kommit tillbaka. Så himla skönt.

2 kommentarer:

  1. Jag har bestämmt mig för att oxå ha ett stort blommande rosa träd, det blir nog nästa vårs projekt, såååååå vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns om att det kommer från en saga.

      Radera