onsdag 2 maj 2012

Valborgsfirande med trädgårdsspan

 Blev bakvänd ordning på bilderna....
Vi börjar med Valborgs elden.

 Jättestort fyrverkeri.

Sjötorpsjön i Skultorp där Valborgsfirandet var. 
När jag var mindre åkte vi jämt hit och kollade på elden, köpte korv, lotter och lekte på lekplatsen och som avslutning kollade vi på fyrverkerierna. Minns några år att jag hade kjol för första gången just här, och det hade man nästa kunnat ha i år också. Jättefin kväll.



 På vägen till sjön spanade jag i trädgårdar, hittade bla. denna annorlunda rabatt.

 Och denna fina damm, men stora "guldfiskar". Skulle gärna ha en liten damm eller liknande i min framtida trädgård men utan fiskar, tack. De har det bättre i havet.

 Någon knopp i full fart ut mot världen.



 Så härligt grönt och fint överallt nu.

 Söta gullvivan.

 Fina små vita blommor.

Någon sorts miniviol.

2 kommentarer:

  1. Det är så stämningsfullt att kolla på majbrasa tycker jag. Och kul med fyrverkerierna!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det. Jag stod framför elden under hela tiden som jag var där. Dels för värmen men mest för att det är så fint. Hoppas även er eld var stämningsfull. Kram

      Radera