onsdag 13 februari 2013

Skogen

 För någon vecka sedan när Äbba & Skrållan var hos mig, var vi på väg ut på promenad här i Skultorp egentligen....men jag kände bara att vi MÅSTE ut i skogen, där det är som bäst!!! 

Vi åkte ut till Ryd, parkerade bilen i Ryds centrum och tog första vägen som leder mot skogen, gick rakt in tills vi kände oss nöjda för att ta en fika/mat paus under.....en gran så klart!!! Där satt vi och njöt av varm choklad, äggmacka o hundmat samtidigt som lugnet och fina natur omslöt oss, där satt vi och bara var ett tag. Så underbart! Känner bara mer och mer att det är i skogen jag hör hemma. Inte bland massa hus, folk, lampor, ljud, rörelse.....utan i det lugna, fridfulla, gröna, friska, vackra skogen! Undrar vilken skog jag kommer att slå ner mina rötter i!?

 De senaste gångerna jag har vart på besök hos mamma & Kent så har jag tagit hundarna på skogspromenad. Ett av tillfällena gick vi in på ett ställe där det ser ut ungefär så här, fast det är en väg som skogsmaskin och traktor använder mitt i. Det var bara en person som hade gått i all snö innan vi traskade in på vägen, vovvarna fick kämpa lite men var nöjda. Det började skymma när vi började vår promenad så när vi kom in i djupa skogen var det rätt så mörkt, men man vänjer sig snabbt och ser bra ändå. Jag tog ett riktmärke dit vi skulle gå, när vi kom fram la jag mig mitt på vägen och låg och kikade rakt upp, på alla fina träd och granar, lyssnade på fåglarna, och åter igen njöt av lugnet. Så fint!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar