onsdag 13 februari 2013

Mössebergs Kurort

 Mellan jul och nyår var jag 3nätter på Mössebergs Kurort, precis vad jag behövde.

 Jag hade två underbara behandlingar:
Rygg- & ansiktskuren 
Ryggpeeling  samt lättare ryggmassage i ekologisk olja, följt av härligt avslappnande hårbotten- eller ansiktsmassage.

SPA-Fot
Avslappnande fotbehandling med skrubb av underben och fötter, fotmask, skalpmassage samt fotmassage.



 Här är soffan som jag åt lunch och kvällsmat vid. Första kvällen åt jag inne i restaurangen men dels var det så himla varmt där inne och det kändes inte så bekvämt att sitt vid ett bord i en stor sal, själv. Så jag frågade om det var ok att sitta i salongen istället. Mycket mysigare. 





 Jag hitta flertalet små krypin, där jag satt och njöt av lugnet och kollade på utsikten. 


 Jag tog långa promenader med och utan stavar, upp på Mösseberg.

En av dagarna gick jag till djurparken och pratade med de djur som var kvar. Det var en fjällko som var jätte sällskaplig, lite jobbigt att lämna henne när hon stod och råmade efter att jag stängt dörren till ladugården. 

 Här är ett av rummet på spa avdelningen, lugn musik i bakgrunden. Här satt jag en av kvällarna, nerkurad i en filt och läste en tidning. Härligt!



 Ett annat relaxrum där jag bara softade. Gött gött.

Här är det olika bastu och bubbelpool längst bort som jag badade i en av kvällarna, helt själv, bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar