söndag 10 februari 2013

Bak, kok och matlagsningsdag

 Igår började jag min dag tidigt med att baka detta bröd, som är mitt andra brödbak, tack Lina för recepten! Jag kokade även bönor och ärtsoppa. Gjorde en svamplasagne, blomkålsmos med stekt veg. falukorv, broccoli och blomkålsgratäng med strimlad veg.falukorv, tomat och örtsås. Nu har jag många matlådor i frysen, perfekt!!!



 Igår eftermiddag var det dags för bullbak med min mamma, hon gör såå goda bullar så nu kan jag göra lika mumsiga! Tack för knepen, mamma.


 Vi avslutade med att fika på våra goda bullar så klart. Tillsammans med kall mjölk och kaffe.
Jag åt även bullar med smör och ost, göttarns! 

Äbba & Skrållan var också med på ett hörn. Här värmer de mamma runt halsen, hon är inte riktigt van vid 19grader inomhus ;) Ha ha.

1 kommentar:

  1. men mysiga små vovvsar! och det låter mysigt och härligt med allt mat och bak, MUMS. har också gjort bullar idag och nu svullar jag choklad. kram!

    SvaraRadera