söndag 3 februari 2013

Brödbak


Sedan jag flyttade hemifrån har jag tänkt "Jag vill baka massa gott bröd" men har ändå inte gjort det, förens idag.... Det tog några år innan jag kom igång :) 

Jag fick en fin receptbok av Lina i julklapp, där hon har börjat att skriva in några av henne och hennes familj´s favoriter. Där hon även har betygsatt recepten, det gillar jag även fast jag själv har svårt att betygssätta saker så jag får se om jag får in några egna betyg. 
Tusen tack min fina vän.
 
 Idag var det dags för premiärbaket: Tiras LingonSkog.

Här ligger det och svalnar.

 Riktigt gött, saftigt..mmmm!

2 kommentarer:

  1. Åh så roligt att se nya inlägg!
    Baka eget bröd är så tillfredställande. Själv har jag bara misslyckats med brödbak (med allt i ugnen förutom klyftpotatis) sen jag flyttade in i denhär lägenheten. Misstänker starkt att min ugn är mer eller mindre kaputt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du uppskattar nya inlägg Ida. Tråkigt att din ugn inte funkar som tänkt. Är det en hyresrätt du bor i? Då kanske de vill byta ut den så kan du baka gott sen :) Kram

      Radera