söndag 12 februari 2012

Köksluckor omgång nr4




 Det gjorde jättemycket att måla den lilla "snygga" ;) trälisten vit istället. De har nog lekt lite plockepinn när de har grejat i denna lägenhet tidigare. ;) hi hi. Men jag låter det vara kvar till nästa lägenhetsägare för jag stör mig inte på det, blir mest förvånad emellanåt.



 Så himla fräscht med ett VITT och lugnt kök istället för senapsgult och jyttrigt (jag hade ju samma tapet runt fönster och på den lilla väggen tidigare). Kan inte riktigt förstå hur jag kunde på ett halvår i denna röra....men jag var nog inte redo för att ta tag i det förens nu helt enkelt.


 Tog två av mina garderobshandtag från sängkammaren och borrade nya hål i köksskåpet över spisen så nu har alla luckor med handtag samma stil. Snyggt. 
Knopparna som satt här tidigare fick flytta in till sängkammaren så länge. 

 Denna gardin köpte jag på loppis förra veckan men den blev inte alls bra när den väl kom upp så jag har redan skänkt den vidare till min grannloppis så jag hoppas den får ett hem där den får stanna längre.

Just nu har jag satt upp två längder i cerise och tillverkat en provisorisk gardinkappa. Får vara tills jag hittar något i rostrött/rosaröd som jag tillslut har bestämt mig för att ha. Det finns som detalj i den gamla tapeten som jag har sparat på en av väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar