söndag 19 februari 2012

Jag borrar och skruvar....

Fått låna min hyresgästförenings slagborr :)  Sååå skön känsla av att fixa sånt här själv, som jag tidigare har fått be om hjälp om, nu vet jag att jag också kan borra även med slagborr i betongväggar!  Premiären blev förra veckan när jag satte upp mitt fönsterspegel. Gick suveränt.
 I helgen kom borrmaskinen fram igen. Denna gången började jag med mina efterlängtade gardinfästen. Fråga mig inte hur det kommer sig att dessa små vita skenor tydligen var mycket bättre att sätta upp med (men har följt ett råd jag fick så nu har jag testat) Men i mitt huvud hade det nog faktiskt varit enklare att få de helt raka utan dessa små skenor och istället satt fästet direkt på väggen. Tål att tilläggas att jag inte äger ett vattenpass, men jag är mycket nöjd men min insats.

 Kökskrokar på plats till diskhandduk och söta uggleförklädet jag fyndade på second hand för några veckor sedan...såg dem förresten på Åhlens, för 149kr. Jag fick mitt för 15kr!!!

 Här är den fina fjärilstavlan igen, på närmare håll.

 Har köpt en brandsläckare som nu sitter på bästa platsen med sitt fäste.

Detta är synen man får direkt när man öppnar min ytterdörr. Så vem som helst lätt kan hitta den. Bra jobbat om jag får säga det själv. Hoppas dock så klart att den får sitta still där resten av tiden jag bor här. Men känns jättebra att äga en. Har du en brandsläckare? Jag anser att brandvarnare är en väldigt billig försäkring men brandsläckare är enligt mig på en stark delad 1a plats. Ser du att det brinner men inte har nåt att släcka med så är minuterna väldigt lååååånga innan brandkåren är på plats.

2 kommentarer:

  1. Vi får se om mina barn kan låta din brandsläckare vara ;) hihi

    SvaraRadera
  2. Det förklädet var otroligt gulligt. Ett sådant skulle jag också vilja ha. Lyckos dig som hittade det så billigt :)

    SvaraRadera