torsdag 7 juni 2012

Terapi

 Hade med avsikt med mitt besök att mildra min ormskräck. 
När jag åkte hem hade jag känt på två olika ormar.

Detta var den första. Kändes inte riktigt som en orm eftersom den var så liten. Men var bra att börja med denna. P försökte flera gånger få mig att hålla handen som ett "träd" så ormen kunde slingra sig mellan mina fingrar...."var det en skön känsla" men jag tror inte att jag skulle dela den uppfattningen med honom så jag var nöjd med att bara känna lite på den.


När ormen slingrade sig upp på armen var P´s kommentar: Åh, det är så gött när de håller på med tungan". Förstår att det är vissa människor som är orm-människor och vissa av oss är det inte. Men jag är stolt att ha känt på den i alla fall. 

 Efter ett tag var det dags för en vuxen orm. Det blev en albino, fråga mig inte vad för sort, jag tror att den egentligen skulle ha blivit röd.


BILDBEVIS NR1
 Något stelt ansiktsuttryck.


BILDBEVIS NR2
Fortfarande endast försiktig beröring. 

Känns som ett bra första besök bland sååå många ormar. Får se om det blir fler besök för att göra min orm fobi mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar