onsdag 6 juni 2012

Miljövänligare disk

 Tänkte tipsa om miljövänligare diskning.
*Använd självklart miljövänligt diskmedel, själv har jag testat Ecover och just nu Änglamark (vilket är Svanen märkt) 
*Investera en vattensparare till kranen. Jag har köpt min på Jordklok, länk finns längst ner i detta inlägg.

*Diskmedel doserare som finns att köpa på Claes Ohlson men jag har gjort en egen med hjälp av endast en liten burk och vass kniv. :)

Gör ett hål i locket på en burk
Fyll med lite diskmedel och resten vatten.


 Sedan är det bara att trycka med diskborsten på burken så kommer diskmedelsblandningen på borsten
då är det dags att diska några saker tills du behöver trycka en gång till på burken...och fortsätta så tills allt är färdigdiskat.

*Tvättbara/väldigt hållbar disktrasa som är tillverkad av lin. Finns att köpa på: Jordklok

*Sista tipset är att använda sköljbalja, så sparar du på massor av vatten mot att skölja all disk.

1 kommentar:

  1. Jag kommer helt fräckt knycka din diskmedels plastburk- idé :)
    (Sen så tvättar jag mina disktrasor, fast det är sådana jag köpt på ica, det går bra det med).

    SvaraRadera