måndag 17 september 2012

Sticka pulsvärmare / handledsvärmare

Bild från: http://www.knittingroom.se/butik/default.asp?pf_id=SE-110933&dept_id=%C2%A7&utm_source=Facebook&utm_medium=Annons&utm_campaign=kr_fb_annons_frost2012B

Nu är det höst och då börjar det bli dags att börja sticka igen hemma hos mig. Jag har lite kvar på en benvärmare som jag började med förra vintern. Men efter det har jag tänkt att göra ett par puls-/handledsvärmare till mig. Kollar runt på lite olika modeller och hittade då denna urgulliga rosa lilla tjej. Tänker faktiskt lite grann på mig själv när jag ser henne....lockligt hår, rosa å leppardleggings ;) Fniss. 

Bild från: http://www.knittingroom.se/butik/default.asp?pf_id=SE-110933&dept_id=%C2%A7&utm_source=Facebook&utm_medium=Annons&utm_campaign=kr_fb_annons_frost2012B
Dessa tycker jag är jättefina, skulle jag kunna tänka mig fast inte så långa, räcker gott med halva längden för mig. Sött med den vågiga kanten, men tycker de skulle vara ännu finare utan strassstenar. Detta ser ut att vara för avancerad stickning för mig, med flätstickning eller något liknande...vet inte vad det kallas. Får fråga på Emmas vävbod här i stan nästa gång för att se om det är svårt att lära sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar