tisdag 11 september 2012

Mina fingrar kliar efter pyssel

....i mina pysselfingrar.
Min minsta kusin, Lovisa, fyller 10år nästa vecka och då har jag tänkt att ge henne en dag med pyssel ihop med mig.
Funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Vad ska vi göra? Vad behöver vi? Vad tycker en 10åring är roligt?

Jag har kikar runt på några bloggar och hittat lite pyssel med knappar som jag tycker om.








De flesta bilder kommer från bloggen: http://craftandcreativity.com/blog/




Detta är en idé jag hade i somras, till min balkong men kom fram till att det var onödigt med en duk så dessa tyngder får bli gjorda i framtiden om behov finns då istället :) Har tänkt att ta stenar från en resa, där varje sten har ett minne.

Kikade in lite snabbt på:
och fick då se att de anordnar Kreativa kvällar, b.la. en kväll "Kreativa armband" 
vilket i första stund var mycket lockande att anmäla mig och Lovisa till, som hennes födelsedagspresent MEN jag tror att både hon och jag skulle uppskatta en hemmapysseldag, 
bara hon & jag. 
Så mysigt vi kommer ha det. 
Får söka vidare efter bra pyssel som jag och hon. 
Någon som har några tips för en 10åring tillsammans med en vuxen?

2 kommentarer:

  1. Åh,vad mysigt med kusinpysseldag!:)

    Att stämpla och göra fina kort är ju alltid roligt, du har väl en del stämplar? Decoupage pysslade jag en del med när jag var liten. Sedan finns det pysselset man kan köpa på Panduro vet jag, kanske finns på Skara slöjddetaljer också. Sticka, virka, sy?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli jättemysigt.

      Absolut, det stämmer att jag har endel stämplar, dock mest till jul, kanske kan ha två tillfällen, ett lite närmare jul också.

      Tack för tipsen Annie. Kram

      Radera