söndag 25 mars 2012

Forts. på min dröm

Jag har fortsatt att planera min dröm resten veckan.

Jag har vart och hälsat på Ing-Britt i sin second hand butik, Stil här i Skövde. Jag fyndade två tunikor.
hennes hemsida: www.stilsecondhand.se
Hon har märkes kläder för att hålla en viss standard, vilket jag tror är en bra grej, dels för att inte ha "lump" i sin affär och även för att inte bli överdröst av kläder och grejer och dels för att tjäna lite pengar. Tänk vilken omsättning jag behöver ha  om jag mest har kläder från H&M för 40kr och om jag ska jobba med kommission (dvs. folk lämnar in och får en viss procent tillbaka) då är det inte mycket i fickan för mig. Det är ju trots allt nåt jag vill leva på. 

Hon rekommenderade mig att ta kontakt med Beatrice som sedan 20år driver Beatrice bytt och nytt i Skara, som bl.a har barnkläder.
www.beatricenyttobytt.se
Så jag ska åka dit och kolla runt och prata lite med henne. Hon har sålt sin verksamhet och det kommer bli ägarbyte 1maj om jag förstod rätt så jag ska dit i april för att hinna prata med henne.

På tis ska jag till Företagarcentrum på en info.kväll.

Har även blivit anmäld till en starta eget utbildning via AF som kommer att vara på Lernia.
Den är 7 veckor på heltid. Slutar i tid tills jag börjar sommarjobbet på Sommarlands Camping. Hoppas jag blir antagen.

Har även kollat runt på några lokaler.

På ons kväll ska jag och Helena ut till Östergården på en inspirationskväll som jag skrev om i förra inlägget. Det ska bli jättekul att bl.a. få lyssna på egna företagare, hur deras resa har varit.

Imorgon kväll ska jag kanske till biblo på en gratis föreläsning om "odla i trädgården" kanske kan få tips om vad jag kan ha på min balkong där.

Det kommer bli en fullspäckad vecka, för på tors kväll är det årsmöte med min hyresgästförening där jag kanske blir invald i styrelsen. Spännande erfarenheter kommer det att bli i så fall.

2 kommentarer:

  1. Om du behöver vrida och vända på dina tankar så finns jag!

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa och härligt att höra att det går framåt:) Gärna fler uppdateringar inom detta:)

    KRAM

    SvaraRadera