lördag 31 december 2011

Nyårsafton maten

 Min nyårsförrätt: Grillad halloumi (från Lyrestad utanför Mariestad, gjord på komjölk istället för getmjölk) på en bädd av pesto och mini plommontomater med basilikaolja och peppar samt kalamati oliver. 
 Drack ett halvt glas vin sen fick det räcka...gick över till vatten, mycket bättre. Men har nu en snygg vattenkaraff tack vare att jag öppnade vinflaskan. (som jag f.ö fått av min mamma i somras, hon fick den av deras granne på campingen de var på! Så den kom till någon nytta till slut.) Har letat efter vattenkaraffer på loppis men nu kan jag ju sluta leta, hade den redan i kylen ;) Fniss!


 Min nyårsvarmrätt: krämig tomatsoppa med kex och brieost samt grönmögelost.

Min nyårsdessert: Kaffe irish cream toppad med grädde, garnerat med kaffepulver. Carte d´or vaniljglass med vispad (Hjordnära ekologisk) grädde, hackade nötter och chokladsås, smaskens.

4 kommentarer:

  1. jääklar var du piffar till det! me like. och fin ny blogg! hur kommer det sig att du bytte?

    massa nyårskramar

    SvaraRadera
  2. Åhh Va mysigt det ser ut =) Jag tror jag vet vart jag vill fira nästa nyår =P

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en mysig nyårsafton. Ja, spännande att få uppleva nästa nyårsafton....det vet man aldrig om det blir i samma kök ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, det var en mysig nyårsafton. Ja, spännande att få uppleva nästa nyårsafton....det vet man aldrig om det blir i samma kök ;)

    SvaraRadera